Segon premi a les 24h Innova FP aconseguit per l’alumne Roger Antolín del CFGS ADFI responen al repte proposat per Càritas: Com es pot eliminar la bretxa digital per treballar amb famílies sense accés a eines electròniques? La solució ha estat apadrinar un wifi aprofitant l’RSC de les empreses mitjançant dispositius electrònics en desús que es portaran als instituts perquè alumnes d’FP d’informàtica els reparin.
Més de 200 alumnes d’FP d’arreu de Catalunya han participat el 15 i 16 d’abril en la 2a edició de les 24H Innovació Barcelona per Dualiza d’FP, on han de trobat solucions en 24 hores, a través d’una plataforma virtual, a 24 reptes proposats per empreses. L’objectiu de l’esdeveniment és apropar el talent i el potencial creatiu de l’FP a l’empresa. Deu alumnes de CFGS representant a totes les famílies professionals de l’INS Baix Camp han participat. L’enhorabona a tots i totes segur que heu après i us emporteu una molt bona experiència a nivell de acadèmic i personal, d’aquestes 24h.
D’altra banda, l’alumne Pol Manchó del CFGS ASIX ha presentat a les 24h Innova FP la solució al repte Com podem apropar als clients a la barra de pinxos dels restaurants la cuina basca malgrat les mesures de la Covid? proposat per l’empresa Sagardi on el seu equip ha ideat la solució d’apropar aquesta barra de pinxos mitjançant la tecnologia a partir d’una barra virtual on trobar tota la informació dels productes.
L’alumne Hugo Rubio del CFGS Màrqueting i Publicitat ha presentat a les 24h Innova FP la solució al repte Com podem aconseguir una energia més sostenible i social a través de l’Energia Col·laborativa? proposat per l’empresa Enertika on el seu equip aposta per transformar el centres comercials en instal·lacions eficients energèticament, i implicant als clients com a agents actius en aquest procés.
L’alumna Ma Isabel Hortoneda del CFGS d’ADFI ha presentat a les 24h Innova FP la solució al repte Com podem fer que els nens i nenes estiguin a les STEAM? proposat per l’empresa SEIDOR on el seu equip aposta per incrementar les vocacions científic- tecnològiques dels estudiants mitjançant un park científic on treballar de manera col·laborativa per projectes i reptes perquè així els nens i nenes es motivin i aprenguin.